Slider

Kajian vaksinasi terkini yang amat kritikal dan tidak mendapat pendedahan sepatutnya


Terdapat laporan daripada kajian epidemiologi yang mengesahkan syak wasangka kita bahawa orang-orang yang telah divaksin sering tidak mempunyai kesihatan jangka panjang daripada mereka yang bebas daripada vaksinasi.

Kajian epidemiologi (perangkaan) tersebut telah menunjukkan bahawa kesihatan yang teruk adalah lebih biasa di kalangan yang divaksin yang hidup tanpa kecederaan serius daripada kanak-kanak yang tidak divaksin.

Tetapi bagaimana dan mengapa tidak mendapat pendedahan di bawah kajian haiwan makmal terkawal sehingga satu kajian makmal haiwan oleh Kobe Jepun pada tahun 2009.

Kajian ini telah dilaporkan dan dinilai dalam PLOS One Open Journal pada akhir tahun 2009, tetapi ia telah tidak menerima banyak pendedahan malah tiada apa-apa perhatian awam sekalipun. Ia telah dibawa ke perhatian umum baru-baru ini oleh homoeopathist dan penulis artikel kesihatan Heidi Stevenson di blog Kesihatan Gaia. (rujukan dibawah)

Ringkasan Kajian di Kobe Jepun

Berikut adalah kesimpulan yang dipetik dari laporan jurnal kajian Universiti Kobe:

"Autoimuniti Sistemik muncul sebagai akibat yang tidak dapat dielakkan ketika perangsangan sistem imun tuan rumah berlebihan melalui imunisasi berulang kali dengan antigen, kepada tahap yang melebihi SOC (self-organized criticality)." (Penekanan ditambah.)

Ini bermaksud, memandangkan sistem imun kita sememangnya sudah mampu melindungi kita, dan "merupakan sebuah sifat dari sistem dinamis yang mana memiliki sebuah titik kritis atau disebut juga dengan attractor. Adanya titik kritis inilah yang menyebabkan perilaku self-organized, tanpa perlu adanya sebuah parameter kontrol dari luar." (dan kemungkinan pencemaran dari luar mengubah sifat SOC nya dan perubahan ini mungkin porak perandakan sistem imun daripada menyebabkan ia bekerja dengan lebih baik)

Tujuan awal kajian yang bebas daripada dibiayai ini adalah untuk memahami bagaimana penyakit autoimun berkembang daripada autoimuniti. Ia tidak merupakan satu usaha untuk membuktikan keselamatan vaksin atau bahaya.

Para penyelidik menggunakan tikus yang telah dibiakkan untuk mengelakkan penyakit autoimun dan menyuntik mereka dengan bahan campuran yang mengandungi antigen. Antigen menjana antibodi untuk melindungi terhadap menyerang patogen penyakit. Antibodi juga boleh menyerang tuan rumah jika mereka bertukar menjadi diri sendiri yang dijana, menyebabkan penyakit autoimun.

Vaksinasi menyuntik antigen vaksin yang telah dikuntur virus yang lemah atau mati untuk mewujudkan suatu gerak balas imun antibodi kepada antigen itu, kononnya untuk mewujudkan imuniti kepada penyakit yang tertentu.

Ia bukan sangat luar biasa bagi seseorang mengalami ribut cytokine (satu proses maklum balas positif kerosakan kepada badan yang terhasil dari rangsangan sistem imun) setelah diberi vaksin. Reaksi vaksin yang buruk telah menyebabkan kecederaan hilang upaya kekal, gangguan berbentuk spektrum autisme, atau kematian yang sering tidak didedahkan kepada umum.

Para penyelidik Kobe menyuntik tikus yang telah dibiakkan untuk tidak membangunkan penyakit autoimun berulang kali dengan antigen, sama seperti vaksinasi diberikan kepada bayi dan kanak-kanak, untuk mengkaji bagaimana sistem imun boleh menghidupkan dirinya untuk mewujudkan penyakit autoimun.

Pengaji menindas sistem imun tikus untuk melihat jika sistem imun mereka bukan sahaja "bengkok", tetapi memecah terus. Mereka menggunakan Staphylococcus entertoxin B (SEB) sebagai antigen yang digunakan untuk disuntik.

Laporan kajian tidak menyebut, termasuk mana-mana adjuvants toksik atau bahan pengawet seperti merkuri, aluminium, atau formaldehid yang digunakan dalam vaksin. Antigen telah digunakan tanpa tambahan toksik yang biasanya digunakan dalam vaksin.

Selepas tujuh suntikan tikus itu pulih setiap kali dengan sistem imuniti mereka tidak terjejas. Tetapi selepas suntikan kelapan, masalah dengan sel-sel imuniti utama mula timbul.

Sel-sel rosak diperhatikan secara mikroskopik dan menunjukkan tanda-tanda awal penyakit autoimun. Sistem imun mereka telah mula dengan sendirinya menghasilkan antibodi untuk tindakbalas autoimun selepas mengambil vaksin sebagai langkah berjaga-jaga terhadap antigen penyakit berjangkit berulang (inoculations). (Rujukan dibawah)

Kesimpulan

Kajian ini sepatutnya membidas tanggapan bahawa "menghijaukan" vaksin, dengan mengeluarkan atau menahan tambahan toksik dalam vaksin biasa, akan membuat jadual vaksinasi kanak-kanak (dengan jumlah hampir 40 pemvaksinan sehingga umur 18 bulan) lebih dipersetujui dan selamat.

Ujian haiwan Kobe menunjukkan bagaimana reaksi autoimun telah diwujudkan sebagai akibat inoculations antigen sahaja yang berulang dengan rehat yang cukup lama antara setiap suntikan untuk membenarkan pemulihan lengkap.

Penyakit autoimun telah meningkat dari segi kuantiti dan kepelbagaian dengan meningkatnya jadual vaksinasi kanak-kanak dan lebih banyak vaksin telah disediakan untuk penerima naif. Malah penyakit berjangkit yang sepatutnya di lindungi oleh vaksin telah muncul di kalangan mereka yang telah divaksin lebih kerap daripada apa yang masyarakat awam tahu.

Asas mewujudkan imuniti dengan vaksin walaupun secara "hijau" adalah lebih buruk daripada palsu, ia sebenarnya tidak sihat.

Dipetik daripada http://www.naturalnews.com/036806_vaccination_studies_side_effects_immune_system.html

Sumber bagi artikel ini termasuk:

Artikel Heidi Stevenson: http://gaia-health.com

Laporan jurnal kajian Jepun:
http://www.plosone.org/article/info:doi%2F10.1371%2Fjournal.pone.0008382

Antigen menjelaskan: http://en.wikipedia.org/wiki/Antigen

Jadual vaksinasi yang disyorkan untuk kanak-kanak umur enam tahun: http://aapredbook.aappublications.org

notakaki:
Adalah diperhatikan bahawa pada tahun 2011, telah dilaporkan dalam jurnal Akademik Pediatrik bahawa 54% daripada sekolah kanak-kanak AS mengalami sejenis penyakit kronik seperti alahan, asma, kencing manis, obesiti, penyakit autoimun lain, kurang upaya pembelajaran, kurang upaya pembangunan,autisme dan banyak lagi. Ia juga diperhatikan bahawa kebanyakannya adalah gangguan autoimun atau radang.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...